Siatka

Zagadnienie: Chcemy narysować siatkę składającą się z ustalonej zmienną ilością linii
Rozwiązanie:

private void Coordinate_System_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
Graphics rys = this.Coordinate_System.CreateGraphics();
Pen black_line = new Pen(Color.Black, 1);
int line_count_grid = 20;
PointF[] punkty_1_poziom = new PointF[line_count_grid];
PointF[] punkty_2_poziom = new PointF[line_count_grid];
PointF[] punkty_1_pion = new PointF[line_count_grid];
PointF[] punkty_2_pion= new PointF[line_count_grid];
for (int j = 0; j {
punkty_1_poziom[j] = new PointF(0, 400/line_count_grid * (j + 1));
punkty_2_poziom[j] = new PointF(400, 400/line_count_grid * (j + 1));
punkty_1_pion[j] = new PointF(400/line_count_grid * (j + 1),0);
punkty_2_pion[j] = new PointF(400/line_count_grid * (j + 1), 400);
e.Graphics.DrawLine(black_line, punkty_1_poziom[j], punkty_2_poziom[j]);
e.Graphics.DrawLine(black_line, punkty_1_pion[j], punkty_2_pion[j]);
}
}

Rezultat:
grid

Tags: